1.A Consellaría de Educación que vén de remitirlle aos integrantes do Consello Escolar de Galiza o mesmo borrador de anteproxecto de Decreto que se nos presentou ás Organizacións Sindicais para tratar na Mesa Sectorial.
2.Este feito pon en evidencia que a Consellaría ten decidido non recoller ningunha achega das realizadas no seo da Mesa Sectorial, mesa de negociaciónque se reúne en primeiro lugar e onde debería negociarse este anteproxecto de Decreto, para logo ser presentado ao Consello Escolar recollendo xa as emendas realizadas na Mesa.
3.Se consideramos, ademais, que o borrador presentado non recolle as recomendacións e achegas realizadas no período de consultas, comprobamos que, efectivamente, esta Consellaría de Educación ten unha folla de ruta deseñada e inamovíbel, contra o noso idioma.
4. A existencia dunha lexislación que pode servir de soporte non só testemuñal, senón tamén efectivo, para a revitalización da lingua galega: no ámbito galego, a Lei de normalización ingüística, que reclama, por exemplo, a adquisición dunha competencia semellante nos dous idiomas oficiais e, desde unha perspectiva máis global, a Carta europea de linguas rexionais e minoritarias de 1992 e a Declaración universal de dereitos lingüísticos, aprobada por unanimidade no Congreso dos Deputados e no Parlamento de Galicia en 1996.
5. A constatación dunha competencia non equiparable en galego e en castelán, con deficiencias moito máis notables na primeira desas linguas.
6.Unha situación social de desigualdade entre os dous idiomas, o que esixe medidas favorables ao galego para intentar conseguir ese equilibrio.
7.A diminución constante e progresiva da transmisión familiar do galego, o que fai que este dioma vaia deixando de ser un marcador de identidade persoal e colectiva.
8. Medida 2.1.26. do PXNLG: Na educación primaria garantir que, como mínimo, o alumnado reciba o 50% da súa docencia en galego.
Á parte da área de coñecemento do medio natural, social e cultural, xa fixada legalmente, fomentarase que se impartan nesta lingua materias troncais en toda a etapa, como as matemáticas.
9. Medida 2.1.27 do PXNLG: Na educación secundaria obrigatoria garantir que, como mínimo o alumnado reciba o 50% da súa docencia en galego. Dentro das posibilidades de cada centro, tenderase a que entre as materias que se impartan nese idioma figuren as matemáticas e a tecnoloxía, á parte das que xa están legalmente establecidas.
10. Vaise compensar a edición en castelán e inglés, en detrimento da edición en galego.
Ningún comentario:
Publicar un comentario