Quero aplicar a miña ciencia á lingua para pintar a face do noso maior ben colectivo: o galego







venres, 12 de marzo de 2010

Matemáticas contra o galego.2

Os profesores de matemáticas galegos con interese pola súa ciencia e a educación están organizados en dúas asociacións. Unha delas é ENCIGA (ENnsinantes de CIencias de GAlicia), e aos membros do noso centro non lles hai que explicar quen son pois o seu último congreso celebrouse precisamente aquí o pasado mes de novembro. A esta asociación pertencen tamén profesores das outras áreas do ensino científico: ciencias naturais, física, química,.., e profesores universitarios dos mesmos ámbitos ou relacionados co mundo da didáctica e a educación. No mes de xuño do 2009, frente ao ataque continuado ao ensino en galego, ENCIGA, veuse na obriga de publicar o seguinte documento:


Destacamos esta declaración de ENCIGA:
Calquera intención de situar o galego como un problema no ensino,
en calquera etapa educativa, non se corresponde coa realidade e
non se sustenta en ningunha razón didáctica ou pedagóxica.


A outra asociación é AGAPEMA (Asociación Galega de Profesores de Educación MAtemática). O mes pasado, logo de celebrar unha asamblea, tamén publicou a súa opinión sobre o ensino das matemáticas en galego.


Destacamos da declaración de AGAPEMA:
Durante estes últimos anos tanto o profesorado de matemáticas como as industrias editoriais veñen de realizar un esforzo creativo e de recompilación de recursos didácticos para o ensino das
matemáticas en lingua galega. Estes materiais, adaptados ao noso currículo e as nosas circunstancias socio-económicas, parten do propio contexto e realidade do alumnado, o que permite que a aprendizaxe das matemáticas poda desenvolverse coas máximas garantías de calidade.


Como profesoras e profesores de matemáticas acreditamos que, de maneira xeralizada en núcleos urbanos, existe un grande desequilibrio da competencia lingüística en lingua galega do alumnado con respecto á competencia lingüística en lingua castelá, en favor desta. Un desequilibrio do que as administracións educativas deben ser conscientes para dispoñeren as medidas que correspondan baseándose exclusivamente en criterios técnicos de carácter pedagóxico e sociolingüístico, e dar así cumprimento á lexislación vixente.

Ningún comentario:

Publicar un comentario