Quero aplicar a miña ciencia á lingua para pintar a face do noso maior ben colectivo: o galego







xoves, 6 de maio de 2010

O punto positivo do decretazo.

Das distintas versións que nos chegaron do decretazo (Bases e Proxecto) só hai un punto positivo. De toda esa farramallada legal hai unhas poucas liñas que tiñan salvación e son as correspondentes á disposición adicional sexta nas que se di que con periodicidade anual, despois de finalizar o curso escolar, a consellería competente en materia de educación avaliará os resultados derivados da aplicación deste decreto. Pois ben, o primeiro estudo xa se fixo, só sabemos del polos medios e agardamos que o poñan a disposición do público con brevidade. Cales son as conclusións deste estudo?

Do Galicia Hoxe:
A competencia lingüística do alumnado en Galicia "é superior en castelán", sobre todo "en expresión escrita". Esa é unha das conclusións dunha investigación desenvolvida pola Universidade de Santiago de Compostela (USC) baixo a coordinación do profesor Bieito Silva, quen subliñou unha maior regularidade no caso da competencia oral entre os dous idiomas.
A investigación, promovida tamén polo Instituto de Ciencias da Educación (ICE), foi presentada onte polo propio Bieito Silva xunto ao secretario xeral de Política Lingüística, Anxo Lorenzo e o director do ICE, José Cajide. Os resultados baséanse en entrevistas con 1.153 alumnos de cuarto curso de educación secundaria, representativos dos 21.136 matriculados no curso 2008-09, indicou Bieito Silva.
Do Xornal de Galicia:
Das probas realizadas entre os estudantes do derradeiro nivel da ESO –consistentes en exercicios escritos e senllas entrevistas en galego e castelán–, os expertos deducen tamén que a lingua propia sae, igualmente, mal parada nas competencias orais xa que, en xeral, os alumnos exprésanse peor en galego, aínda que cunha salvidade, motivada pola lingua habitual de cada individuo.
Segundo explica o profesor Bieito Silva, coordinador da investigación, son os estudantes galegofalantes os que acadan un “resultado máis homoxéneo nas dúas linguas”, isto é, presentan un maior equilibrio de coñecementos entre galego e castelán. Pola contra, subliña, “os monolingües en castelán obteñen resultados moito mellores nesta lingua ca en lingua galega”.
As razóns están claras, e así o explicou Bieito Silva: os galego-falantes teñen un contacto continuo co castelán, pensemos nos medios de comunicación, videoxogos, internet, acceso a libros e revistas,...; no entanto os monolingües en castelán desenvólvense nun medio no que é prácticamente nulo o contacto co galego.
A reacción da Consellería de Educación e a Secretaría Xeral de Política Lingüísticia, frente a este informe debería ser contundente: revisar por completo o contido do decretazo e aplicar a medicina que ao abeiro da disposición adicional sexta teña que implementarse. Pero... resulta que antes incluso de dar a coñecer o estudo da USC aos medios, a SXPL xa contestara cunha das súas mentiras de sempre, afirmando o contrario do que, segundo todos os medios (Faro, El Correo, El País, La Voz) , é a conclusión do estudo feito polo profesor Bieito Silva.
Desvelemos a técnica da construcción das mentiras que divulga a SXPL. Primeiro soltan unha verdade obvia:
A investigación revela que son moitos os factores que inciden na adquisición de competencia en galego, e que estes se encontran en boa medida fóra da escola
Efectivamente, de non ser así, e tendo en conta que desde principios do século XX ata ben entrados os anos 80 todo o ensino se desenvolvía en castelán, a aniquilación do galego debería haber sucedido hai moitas décadas. Pero a frase oculta boa parte da realidade. Oculta que a escola forma parte da sociedade, e oculta que é un aspecto fundamental para a incorporación á vida social en mundos tan complexos como o noso. E desta ocultación parte a mentira porque a ocultación convírtese en negación: a escola está fóra da sociedade. Eis a mentira:
“o peso significativo das variables sociodemográficas e sociolingüísticas na aprendizaxe do galego” reafirmaría “a intención da Secretaría Xeral de Política Lingüística de desenvolver medidas que complementen o labor realizado dentro do sistema educativo e que aseguren a transmisión e a aprendizaxe da lingua propia de Galicia fóra do contexto escolar”
E claro, se a escola é unha estación espacial extraterrestre, a SXPL ten razón, as medidas que está a desenvolver dentro da escola, reducir o uso do galego, asegurarán en maior medida a transmisión e a aprendizaxe precisamente do propio galego, da lingua minimizada.
Eu, en defensa do equilibrio, pediríalles que non aplicaran o decretazo pois correríamos o perigo de incremento do uso do castelán na escola co cal, seguindo estritamente o razoamento SXPL, entorpeceríamos a aprendizaxe do castelán.
Por último, para que serve o estudo? Para que serve a disposición adicional sexta? Antes de aprobarse o decretazo a SXPL xa respondeu : non serve para nada. O único punto positivo do decretazo tamén é negativo.

Ningún comentario:

Publicar un comentario